سفارش تبلیغ
صبا ویژن


خدا چه آفرید؟ و انسان چه ساخت؟ - فرصت دلدادگی
خداوند هوای آزاد و فضای باز و چشم اندازهای دلنواز را آفرید و انسان دخمه ها و خانه ها و آپارتمان ها و پنجره های مسدود را آفرید .

خداوند آسمان زیبای سحر انگیز را آفرید و به صورت دریایی وارونه و به شکلی معجزه آسا بر بالای سر ما قرار داد و ما سقف ها را آفریدیم و چشم ها را به زمین دوختیم .

خداوند همسران را آفرید و با عقد زناشویی میانشان عشق و لذت و عاطفه ای پرشور و روزافزون نهاد و ما در سایه های گذران هوسهای توخالی دنبال عشق با آدمک ها و مترسک ها گشتیم و وارث دنیایی بی معنا و دردناک گشتیم .

خداوند بهشت را به صورت حقیقتی عینی و شکوهی غیرقابل توصیف و در اندازه های بی نهایت آفرید و ما با خیالات گناه آلود و وعده های طلایی توخالی تجارت کردیم و ستون های جهنم را برافراشتیم .

خداوند ما را بر صورت خویش و در قالب فرشتگان آفرید و ما خود را در قالب پست ترین خوک ها و روباه ها و گرگ ها و میمون های هوشمند جست و جو کردیم .

خداوند ما را بزرگ کرد و بر فراز فرشتگان به تاج کرمنا بنی آدم مفتخر ساخت و ما خدا را با خیالات و خرافات و گفتارهای پریشان تاریک دلان کوچک کردیم و به گوشه ذهن خویش تبعید نمودیم .



خداوند راه های باز آسمانی آفرید و از کانال دلها همه را به هم و به سرچشمه های ملکوت متصل کرد و ما راههای فرعی و خاکی و بیراهه ها را ساختیم و همه را به بن بست ختم کردیم .

خداوند مغزهای هوشمند زنده آفرید و مغزها را در نیایش قلب ها قرار داد و درون هر قلبی هزاران فرشته سفید روی خوش منظر تعبیه کرد و ما کامپیوترهای مرده و بی عاطفه را ساختیم و ویروس ها را اختراع کردیم و آنها را در همه روابط تکثیر نمودیم .

خداوند طبیعت زیبا و سرشار از تنوع و حرکت و پویایی و نشاط و سرزندگی را آفرید و ما دنیایی مصنوعی با زندگی ماشینی و گلهای مصنوعی و سرگرمی ها و لذات مصنوعی به وجود آوردیم .

خداوند تمام سرمایه های عقل و خرد را در کتاب های خویش خلاصه و عصاره کرد و به سوی ما فرو فرستاد و ما خیالات خویش را دانش واقعی و حکمت جاویدان نام نهادیم و محتویات کتب آسمانی را غیر علمی نامیدیم .

خداوند هر چه را که آفرید با مارک و نشان و برچسبی گویا از مشخصات خویش آفرید و ما در فرمولهای علمی و گوشه های آزمایشگاهها و آکادمی های فلسفه دنبال خدا گشتیم و کمتر یافتیم و نیافتیم .

خداوند کودکان زیبا را آفرید و فرزندان را برکت و نشاط خانه ها قرار داد و زندگی های مرده را با آنان شادابی بخشید و ما عروسک ها را اختراع کردیم و خود را با سگ و گربه مشغول ساختیم و فرزند را سوهان روح و مصیبت عظمی انگاشتیم .

خداوند رابطه ها را آفرید و ما فاصله ها و دیوارها را .

خداوند هر چه را که آفرید به صورت طبیعی و خدادادی خوب و زیبا و رو به رشد و کمال روزافزون آفرید و ما با دستکاری آفریده های الهی هر چه ساختیم آنها را سرمایه بدبختی و ناکامی و پشیمانی و سقوط خود قرار دادیم و زیبایی را به زشتی های در حجم انبوه تبدیل کردیم و روی خط تولید بردیم .

خداوند عشق و مهر و عاطفه های جوشان آفرید و ما برای حفظ صلح و امنیت و تقویت دوستی ها بمب و موشک و گلوله و نارنجک آفریدیم و به همه جا صادر کردیم .

خداوند همه انسان ها را آزاد و با حقوق مساوی آفرید و به اندازه کافی برایشان روزی داد ولی زرسالاران مکر اندیش آزادی انسان ها را با هوس های خود به مخاطره انداختند و دایره آزادی طبع و منش دیگران را با هوس ها و لذت ها و منافع خویش تنگ کردند و حقوق سایر انسان ها جز خودشان را بی معنا دانستند و روزی های بیشمار را قطع کردند . آن گاه آزادگی مرد و روح های تسخیر ناپذیر آسمانی لابه لای مردابهای زمین با نام دل انگیز آزادی لجن مال شدند و در پیچ و تاب شهوت و شکم و شبهای هوس گم گشتند

نویسنده : یکی مثل تو » ساعت 3:48 عصر روز شنبه 86 اسفند 4